Del på facebook
Skip Navigation LinksBRK Nyheder UDSKUDT TIL 2022 - Opdatering ... Omstilling til ny Digital Post medfører fire dage uden post

UDSKUDT TIL 2022 - Opdatering ... Omstilling til ny Digital Post medfører fire dage uden post

24-11-2021

Opdateret kl. 15.00 DIGITALISERINGSSTYRELSEN HAR I DAG KL. 13.46 MEDDELT AT SKIFTET TIL NY DIGITAL POST UDSKYDES TIL FØRSTE KVARTAL AF 2022. INDTIL DA VIL ALT DER VEDRØRER DIGITAL POST VÆRE, SOM VI KENDER DET.


På tirsdag den 30. november 2021 får hele Danmark en ny og tidssvarende Digital Post-løsning, som skal bane vejen for en bedre kommunikation mellem myndigheder, borgere og erhverv. For eksempel vil det blive tydeligere, hvem der har sendt dig post, og hvad den handler om. Og, har du en virksomhed i dag, vil du også erfare, at der kommer en bedre kobling mellem dit CVR-nr. og CPR-nr., så du nemt kan skifte mellem Digital Post til dig og din virksomhed med samme log-in i den nye Digital Post-app. Løsningen er blevet til i et samarbejde mellem Digitaliseringsstyrelsen, KL og Danske Regioner. 

Fire dage uden Digital Post
Da der er tale om et kæmpe skift, der involverer mange IT-systemer vil det i omstillingsperioden ikke være muligt at sende og modtage Digital Post i fire dage.
Perioden uden Digital Post begynder på fredag den 26. november og slutter mandag den 29. november ved midnat.

Det betyder for dig følgende ...

  • Du kan ikke sende eller besvare Digital Post fra den 26. november til den 29. november - begge dage inklusive.
  • Du vil forsat kunne logge på Digital Post og læse din post i omstillingsperioden.
  • Har du en svarfrist i omstillingsperioden, så vil fristen blive forlænget tilsvarende (de fire dage). Det samme gælder for kommunens høringer.

Fra tirsdag den 30. november kan du igen sende, modtage og besvare Digital Post, ved at logge på med NemId/MitID.

Kontakt
Har du spørgsmål til den nye Digital Post-løsning kan du læse mere på Digital Post (borger.dk).

Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål til det nye Digital Post, der kommer den 30. november 2021, kan du kontakte supporten via telefon eller e-mail.
Telefon: 33 98 00 33. E-mail: nydigitalpost@digst.dk

  • Mandag-fredag kl. 08.00-20.00.
  • Weekend og helligdage kl. 10.00-16.00.