Del på facebook
Skip Navigation LinksBRK Nyheder Kommunens organisation gældende fra 1. juni er på plads

Kommunens organisation gældende fra 1. juni er på plads

03-04-2024

Bornholms Regionskommunes organisation kommer fra den 1. juni 2024 til at bestå af syv centre samt en stab under kommunaldirektøren. Hele det nye organisationsdiagram er nu på plads.

Direktionen har besluttet den nye organisation for Bornholms Regionskommune. Det sker efter, at et forslag har været behandlet i MED-systemet, der er et samarbejdsforum for ledelses- og medarbejderrepræsentanter.

Kommunens organisation har stort set været den samme siden 2014, imens den kommunale opgave har forandret sig væsentligt.

Organisationsændringen vil gælde fra 1. juni 2024, omend der vil gå længere tid, før implementeringen af alle forandringerne vil være gennemført. På sigt er det ønsket, at borgerne vil opleve en større sammenhæng og enkelhed i sagsbehandlingen. Ligesom organisationsændringen skal skabe en mere effektiv og smidig organisation.

Formålene med organisationsændringerne er, at:

  • det skal være lettere at være borger i det kommunale system på Bornholm.
  • der skal skabes større sammenhæng i sagsbehandlingen.
  • den skal styrke rammerne for en mere smidig og effektiv organisation og en mere sikker drift.

Bornholms Regionskommunes organisationsstruktur fra den 1. juni 2024 består af disse syv centre:

  • Børn og Læring
  • Trafik, Ejendomme og Drift
  • Job, Uddannelse, Unge og Digitalisering
  • Miljø, Plan og Kultur
  • Familie- og Voksenindsatser
  • Sundhed og Omsorg
  • Økonomi og Personale
    - Og dertil en stab under kommunaldirektøren.

Se diagram for Organisation 2024