• at der ikke er handlet i strid med udbudsloven § 160, da bestemmelsen ikke finder anven-delse på udbud efter udbudslovens afsnit III (udbud efter Light regimet).
• at evalueringsgruppen har handlet i overensstemmelse med ligebehandlingsprincippet jf. udbudsloven § 2, i forbindelse med evalueringen af kontrolbuddet og tilbuddet.
• at der ikke er handlet i strid med virksomhedsoverdragelsesloven, idet der ikke er tale om en virksomhedsoverdragelse i virksomhedsoverdragelseslovens forstand.
• at kontrolbuddet fra Bornholms Regionskommune overstiger ikke KL’s takster.
• at kommunens kontrolbud er beregnet i overensstemmelse med kontrolbudsbekendtgørelsen og vejledning om kommuners og regioners beregning og afgivelse af kontrolbud.
• at de fem timer til afholdelse af møde i familieplejen, planlægning, kørsel, udviklingsplan og besøgsrapport (statusrapport) vurderes tilstrækkelige, idet de er angivet som en gennemsnitlig tidsestimering af opgaven.
• at der er afsat tilstrækkelige ressourcer til administration af opgaven.
• at kontrolbudsbekendtgørelsens § 4, stk. 4 er overholdt, idet der ikke ses personsammenfald imellem de personer, som har deltaget i evalueringsgruppen og kontrolbudsgruppen - og at de personer der har udarbejdet kontrolbuddet ikke har haft mulighed for at påvirke udbudsmaterialet eller evalueringen af tilbud.
• at Center for Børn og Familie til fulde lever op til de uddannelsesmæssige krav, der fremgår af udbudsmaterialet.
• at Center for Børn og Familie har kontraheret med en ekstern konsulent fra NB Consult ApS med 32 års erfaring med udbud, hvorfor det kan lægges til grund, at kontrolbuddet er udfærdiget i samarbejde med en person med stor erfaring inden for udbudsretten, herunder udarbejdelse af kontrolbud.
• at Bornholms Regionskommune hjemtager opgaven med fuld sikkerhed for at kunne levere relevante erfaringer og kompetencer, som udbudsmateriale beskriver og stiller krav om.