Bygning - Jobcentret
Del på facebook
Skip Navigation LinksBRK Erhverv Arbejdsmarked

Jobcenter Virksomhedsservice

Du er meget velkommen til at kontakte os enten via 

Mail: virksomhedsservice@brk.dk eller på Telefon: 5692 9999

Vejledning omkring fastholdelse af medarbejdere.

Ønsker du vejledning om mulighederne for at fastholde dine medarbejdere i ansættelse, så kontakt os endelig enten via mail: virksomhedsservice@brk.dk eller pr. telefon 5692 9999

3. partsaftale


Her kan du finde information og løbende holde dig orienteret om aftalen

https://virksomhedsguiden.dk/erhvervsfremme/content/temaer/
coronavirus_og_din_virksomhed/

Aftale om arbejdsfordeling

Hvis I har indgået en aftale om arbejdsfordeling, skal du sende aftalen via sikkerpost@brk.dk 
og angive CJUR i emnefeltet. Blanketterne til aftalen finder du her

https://info.jobnet.dk/blanketter

Udbetaling og anmodning om tilskud

Vi behandler alle elektroniske anmodninger om tilskud og refusion fra virksomhederne så hurtigt som muligt. Herunder sygedagpengerefusion, løntilskud mv. 
Du indsender anmodningerne elektronisk som du plejer.

Ny sygedagpenge lov giver ret til refusion for visse typer af fravær pga. COVID-19

Det gælder både for arbejdsgiver og selvstændige erhvervsdrivende.

Med den nye lov får arbejdsgivere en udvidet ret til refusion for løn eller sygedagpenge, der udbetales til lønmodtagere, der er fraværende som følge af COVID-19. Ligeledes får selvstændige erhvervsdrivende udvidet ret til sygedagpenge for fravær som følge af COVID-19. Den udvidede ret betyder, at der kan udbetales refusion til arbejdsgiver fra første fraværsdag vedrørende ansatte, der er syge eller antages at være syge eller er i karantæne pga. COVID-19. En selvstændig erhvervsdrivende vil tilsvarende kunne få sygedagpenge fra første fraværsdag. Desuden kan der udbetales refusion til arbejdsgiver for ansatte i hjemmeophold, når lovens nærmere betingelser er opfyldte. Tilsvarende vil selvstændige erhvervsdrivende i hjemmeophold kunne få sygedagpenge.

Der er tale om midlertidige regler, som gælder fra den 27. februar 2020 og frem til den 1. januar 2021

Praktik og løntilskud

Virksomhedspraktikforløb sættes som udgangspunkt i bero frem til den 30. marts. Løntilskudsansættelser, fx på virksomheder, hvor produktionen/driften opretholdes, kan videreføres og evt. forlænges efter gældende regler, hvis borger og virksomhed er enige herom.

Rekruttering af arbejdskraft

Har du brug for arbejdskraft? Vi hjælper dig gerne med at få dine stillingsopslag på www.jobnet.dk 
og med at finde kvalificeret arbejdskraft.

Fastholdelsesservice

Det vil i denne periode stadig være muligt at komme i kontakt med vores fastholdelseskonsulenter, på samme måde som vi også stadig vil tage kontakt til virksomhederne – dog vil alt foregå elektronisk eller telefonisk.

Jobcenter Bornholm

Jobcenter Bornholm
Landemærket 26
3700 Rønne
E-mail: jobcenter@brk.dk
Tlf: 70251010

EAN nr. 5798009951854
P.nummer: 1003308088
CVR: 26696348

Telefontid
Mandag 08:00 - 16:00
Tirsdag 08:00 - 16:00
Onsdag 08:00 - 15:00
Torsdag 08:00 - 17:00
Fredag 08:00 - 13:00

Åbningstid
Mandag 09:30 - 16:00
Tirsdag 09:30 - 16:00
Onsdag 09:30 - 15:00
Torsdag 09:30 - 17:00
Fredag 09:30 - 13:00