Mail: virksomhedsservice@brk.dk eller på Telefon: 5692 9999
Ønsker du vejledning om mulighederne for at fastholde dine medarbejdere i ansættelse, så kontakt os endelig enten via mail: virksomhedsservice@brk.dk eller pr. telefon 5692 9999
Her kan du finde information og løbende holde dig orienteret om aftalen
https://virksomhedsguiden.dk/erhvervsfremme/content/temaer/coronavirus_og_din_virksomhed/
Du kan læse om mulighederne for arbejdsfordeling her; https://star.dk/til-virksomheder/arbejdsfordeling-som-alternativ-til-afskedigelse/
Her kan du finde svar på spørgsmål til arbejdsfordeling:https://star.dk/til-virksomheder/info-virksomheder-midlertidige-aendringer-beskaeftigelsesomraadet-foelge-af-coronavirus/til-virksomheder-spoergsmaal-og-svar-midlertidige-aendringer-coronavirus/
Hvis I har indgået en aftale om arbejdsfordeling, skal du sende aftalen via sikkerpost@brk.dk og angive CJUR i emnefeltet. Blanketterne til aftalen finder du her
https://info.jobnet.dk/blanketter
Vi behandler alle elektroniske anmodninger om tilskud og refusion fra virksomhederne så hurtigt som muligt. Herunder sygedagpengerefusion, løntilskud mv. Du indsender anmodningerne elektronisk som du plejer.
Det gælder både for arbejdsgiver og selvstændige erhvervsdrivende.
Med den nye lov får arbejdsgivere en udvidet ret til refusion for løn eller sygedagpenge, der udbetales til lønmodtagere, der er fraværende som følge af COVID-19. Ligeledes får selvstændige erhvervsdrivende udvidet ret til sygedagpenge for fravær som følge af COVID-19. Den udvidede ret betyder, at der kan udbetales refusion til arbejdsgiver fra første fraværsdag vedrørende ansatte, der er syge eller antages at være syge eller er i karantæne pga. COVID-19. En selvstændig erhvervsdrivende vil tilsvarende kunne få sygedagpenge fra første fraværsdag. Desuden kan der udbetales refusion til arbejdsgiver for ansatte i hjemmeophold, når lovens nærmere betingelser er opfyldte. Tilsvarende vil selvstændige erhvervsdrivende i hjemmeophold kunne få sygedagpenge.
Der er tale om midlertidige regler, som gælder fra den 27. februar 2020 og frem til den 1. januar 2021
Virksomhedspraktikforløb sættes som udgangspunkt i bero frem til den 30. marts. Løntilskudsansættelser, fx på virksomheder, hvor produktionen/driften opretholdes, kan videreføres og evt. forlænges efter gældende regler, hvis borger og virksomhed er enige herom.
Har du brug for arbejdskraft? Vi hjælper dig gerne med at få dine stillingsopslag på www.jobnet.dk og med at finde kvalificeret arbejdskraft.
Det vil i denne periode stadig være muligt at komme i kontakt med vores fastholdelseskonsulenter, på samme måde som vi også stadig vil tage kontakt til virksomhederne – dog vil alt foregå elektronisk eller telefonisk.
Jobcenter BornholmLandemærket 263700 RønneE-mail: jobcenter@brk.dkTlf: 70251010