Del 1: Online undervisning
Målgruppe:
Alle, der har interesse i frivillighed og i frivillig ledelse.
Beskrivelse:
Denne del af uddannelsen foregår online, hvor du skal logge på et såkaldt digitalt klasseværelse. Her får du gratis adgang til 4 kurser:
- "Samfundets udvikling og nye former for engagement."
Kurset giver dig perspektiver på tendenser i udviklingen af det frivillige engagement.
- "Ny som leder af frivillige."
Kurset giver dig redskaber til at skabe trivsel for frivillige.
- "Det gode bestyrelsesarbejde."
Kurset giver dig redskaber til at skabe struktur i bestyrelsesarbejdet.
- "Samarbejdet mellem generationerne."
Kurset giver dig indblik i generationernes forskellighed og deres muligheder for at samarbejde.
Tid og sted:
Online, og når det passer dig.
Tilmelding:
Tilmeld dig det digitale klasseværelse på Ingefairs hjemmeside.
Del 2: Workshop: Styrk din rolle som leder af frivillige
Målgruppe:
Alle, der leder frivillige og som ønsker at styrke deres udvikling som leder.
Beskrivelse:
På workshoppen får du indblik i egne præferencer i ledelsesopgaven og i, hvordan du som leder af frivillige, kan arbejde med at styrke frivilliges engagement i foreningen. På workshoppen tager vi udgangspunkt i ledelsessituationer fra deltagernes hverdag i foreningslivet og arbejder med forskellige perspektiver på motivation og ledelse. På workshoppen bliver der god mulighed for at netværke med andre ledere af frivillige bl.a. gennem dialoger og gruppeøvelser.
Det kan være en fordel, hvis du har gennemført de to digitale kurser: "Samfundets udvikling og nye former for engagement" samt "Ny som leder af frivillige".
Tid og sted:
Lørdag den 26. oktober 2024 kl. 9.00-14.30, Ullasvej 23 i Rønne
Tilmelding:
Tilmeld dig workshoppen den 26. oktober på dette link til mitarrangement.dk
Tilmeldingsfristen for workshoppen er den 11. oktober 2024.
NB: Pladserne er begrænsede og fordeles efter først-til-mølle-princippet. Hvis der er stor tilslutning til workshoppen, forbeholder vi os retten til at begrænse hver forening til 3 deltagere for at give så mange foreninger som muligt mulighed for at deltage.
Del 3: Workshop: Styrk jeres rolle som bestyrelse
Målgruppe:
Ledere af frivillige og bestyrelsesmedlemmer i frivillige foreninger, som ønsker at arbejde med organisering, trivsel og ledelse i bestyrelsen og i foreningen.
Beskrivelse:
På workshoppen får du indblik i, hvordan du kan arbejde med organisering af frivillige og med fordelingen af ansvar og opgaver i foreningen, som forudsætninger for at skabe en velfungerende bestyrelse, som kan nå de mål I har aftalt. Fra undersøgelser ved vi, at frivillige, der trives i foreningen, er ambassadører, der aktivt tiltrækker nye frivillige. Derfor stiller vi også skarpt på bestyrelsens rolle, og på hvordan I som forening kan arbejde med frivilliges trivsel og engagement, når frivilligheden er under forandring.
På workshoppen bliver der god mulighed for at netværke med andre ledere af frivillige og bestyrelsesmedlemmer bl.a. gennem dialoger og gruppeøvelser.
Det kan være en fordel, hvis du har gennemført de 4 digitale kurser, inden du deltager på denne workshop.
Tid og sted:
Søndag den 27. oktober 2024 kl. 9.00-15.30, Ullasvej 23 i Rønne
Lørdag den 2. november 2024 kl. 9.00-15.30, Ullasvej 23 i Rønne
Tilmelding:
Tilmeld dig workshoppen den 27. oktober på dette link til mitarrangement.dk
Tilmeld dig workshoppen den 2. november på dette link til mitarrangement.dk
Tilmeldingsfristen for begge workshops er den 11. oktober 2024.
NB: Pladserne er begrænsede og fordeles efter først-til-mølle-princippet. Hvis der er stor tilslutning til workshoppen, forbeholder vi os retten til at begrænse hver forening til 3 deltagere for at give så mange foreninger som muligt mulighed for at deltage.