Del 1: Online undervisning
Målgruppe:
Alle, der har interesse i frivillighed og i frivillig ledelse
Beskrivelse:
Denne del af uddannelsen foregår online, hvor du skal logge på et såkaldt digitalt klasseværelse. Her får du gratis adgang til 4 kurser:
- "Samfundets udvikling og nye former for engagement."
Kurset giver dig perspektiver på tendenser i udviklingen af det frivillige engagement.
- "Ny som leder af frivillige."
Kurset giver dig redskaber til at skabe trivsel for frivillige.
- "Det gode bestyrelsesarbejde."
Kurset giver dig redskaber til at skabe struktur i bestyrelsesarbejdet.
- "Samarbejdet mellem generationerne."
Kurset giver dig indblik i generationernes forskellighed og deres muligheder for at samarbejde.
Tid og sted:
Online, og når det passer dig.
Tilmelding:
Tilmeld dig det digitale klasseværelse på Ingefairs hjemmeside.
Del 2: Workshop: Styrk din udvikling som leder
Målgruppe:
Alle, der leder frivillige og som ønsker at styrke deres udvikling som leder
Beskrivelse:
På workshoppen får du indblik i egne præferencer i ledelsesopgaven og i, hvordan du som leder af frivillige, kan arbejde med at styrke frivilliges engagement i foreningen. På workshoppen tager vi udgangspunkt i ledelsessituationer fra deltagernes hverdag i foreningslivet og arbejder med forskellige perspektiver på motivation og ledelse. På workshoppen bliver der god mulighed for at netværke med andre ledere af frivillige bl.a. gennem dialoger og gruppeøvelser.
Det kan være en fordel, hvis du har gennemført de to digitale kurser: "Samfundets udvikling og nye former for engagement" samt "Ny som leder af frivillige".
Tid og sted:
Onsdag den 24. januar 2024 kl. 17.00-20.30 i aulaen, Snorrebakken 66 i Rønne.
Tilmelding:
Tilmeld dig på mitarrangement.dk senest mandag den 15. januar 2024.
NB: Der er et begrænset antal pladser. De fordeles derfor efter først-til-mølle-princippet.
Del 3: Workshop: Den velfungerende bestyrelse
Målgruppe:
Ledere af frivillige og bestyrelsesmedlemmer i frivillige foreninger, som ønsker at arbejde med organisering, trivsel og ledelse i bestyrelsen og i foreningen.
Beskrivelse:
På workshoppen får du indblik i, hvordan du kan arbejde med organisering af frivillige og med fordelingen af ansvar og opgaver i foreningen, som forudsætninger for at skabe en velfungerende bestyrelse, som kan nå de mål I har aftalt. Fra undersøgelser ved vi, at frivillige, der trives i foreningen, er ambassadører, der aktivt tiltrækker nye frivillige. Derfor stiller vi også skarpt på bestyrelsens rolle, og på hvordan I som forening kan arbejde med frivilliges trivsel og engagement, når frivilligheden er under forandring.
På workshoppen bliver der god mulighed for at netværke med andre ledere af frivillige og bestyrelsesmedlemmer bl.a. gennem dialoger og gruppeøvelser.
Det kan være en fordel, hvis du har gennemført workshoppen "Styrk din udvikling som leder" og de 4 digitale kurser, inden du deltager på denne workshop.
Tid og sted:
Lørdag den 9. marts 2024 kl. 9.00-15.30 i aulaen, Snorrebakken 66 i Rønne.
Tilmelding:
Tilmeld dig på mitarrangement.dk senest fredag den 1. marts 2024.
NB: Der er et begrænset antal pladser. De fordeles derfor efter først-til-mølle-princippet